22 Nisan 2014 Salı

ANTEP USULU EVDE LAHMACUN

Yarin arkadasim gelecek,ne yapsam acaba diye dusunurken esim yardimci oldu ,lahmacun yap istersen dedi.Ben de itarz etmedim cunku aklima daha guzel bir sey gelmiyordu...Fakat su aralar diyetteyim,nasil dayanip da bi tane yiyecegim :)))
Bu tarifim Antep usulu olacak,Adana lahmacunun dan farki bol sarmisak,cok lezzetli oluyor tabi ki bol aci..

Lahmacunun hamurunu ben firindan aldim,iki tane ekmek hamurundan dunyalar kadar lahmacun cikiyor.
      IC HARCI ICIN MALZEMELER  :  500 gr yagsiz kiyma,1 paket margarin veya 1 bardak sivi yag.5 adet domates.1 bas yada biraz fazla  sarmisak ,300 gr kuru sogan,yesil biber,maydanoz,tuz ,karabiber,2 kasik biber salcasi ,aci toz biber
                                                                                                                                                     YAPILISI  :once hamuru hazirlayin.mayalansin.Una mayayi ,tuzu ekleyin orta kivamda bir hamur olsun ve beklesin.Diger tarafta kiymanin icine ince ince dogranmis sogani,domatesi ,yesil biberi,sarmisagi ekleyin,tuzunu karabiberini,yagini ve salcasini ilave edin,Guzel bir sekilde tum malzemeler birbirine karissin.                             Daha sonra hamurdan limon buyuklugunde parcalar alin ve yuvarlak sekilde acin.bu hamuru tavaya yerlestirin uzerine harctan koyun,yayarak ve agzini kapatin .Kisik ateste alti ustu pisene kadar pisirin.Mis gibi kokular yayildi ,gelde yeme :)))
Bir de yaninda bol kopuklu Misis ayrani...
Resimleri bol cektim,evde pistigine inanmayanlar var da..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder